Ouderinitiatief

Als het moment is aangebroken dat je kind begeleid zelfstandig gaat wonen gaat daar een heel proces aan vooraf. Niet alleen de persoonlijke worsteling als ouders heb je die maar ook alle zaken die bij een dergelijk initiatief komen kijken zijn van wezenlijk belang. Vragen hoe gaan we zorgen dat hij of zij zich veilig en thuis gaan voelen. Hoe stellen wij de samenstelling van de groep vast. Wie gaat onze kinderen verzorgen en hoe houden we de sfeer goed en brengen we rust in het huis. Gaan ze het allemaal met elkaar kunnen vinden. Een fijn thuis waar geborgenheid en veiligheid voorop staan maakt het verschil. En als je wilt dat het goed gebeurd moet je het toch zelf doen.

Deelnemende ouders

Samen met de initiaitiefnemers en ouders werken wij hard aan de organisatie, ontwikkeling en totstandkoming van een levensloopbestendige woonplek genaamd Puzzelstuk. Zo bouwen we gezamelijk aan een woonomgeving die voor onze kinderen de plek gaat zijn om hun leven zelfstandig in te richten met de juiste begeleiding. Wil je weten wie we zijn, we stellen ons even aan je voor: